Obsah
PART 1
* 01. Začíname
* 02. Staty
* 03. Spelly
* 04. HL vs. FoL
* 05. Mechanika healu
* 06. Gemy
* 07. Libramy
* 08. Glyphy
* 09. Žrádlo flasky potky
PART 2
* 10.
* 11.
* 12.
Začíname
Ako ste si už isto všimli, paladin je hybrid class. V PvE teda môže zastávať funkciu tanka, DPS a healu. V tomto threade sa budeme venovať posledne menovanému. Ako zdroj som použil wowwiki.com a vynikajúce fórum EliteJerks
Na začiatok by bolo potrebné si zaviesť niekolko skratiek, ktoré budeme ďalej používať:
* AM: Aura Mastery
* AW: Avenging Wrath, známejšie ako "Krídla"
* BoK: Blessing of Kings
* BoP: Blessing of Protection
* BoL: Beacon of Light.
* CD: Cooldown
* DF: Divine Favor
* DG: Divine Guardian
* DI: Divine Illumination
* DiSac: Divine Sacrifice
* DG: Divine Guardian
* DP: Divine Protection
* DS: Divine Shield/Bubble
* FoL: Flash of Light
* GCD: Global Cooldown
* HL: Holy Light.
* HoP: Hand of Protection
* HoSac: Hand of Sacrifice
* HoT: Health over Time
* HPM: Healing per mana
* HPS: Healing per second
* HS: Holy Shock
* ICD: Internal Cooldown
* IoL: Infusion of Light
* JoL: Judgement of Light
* JotP: Judgement of the Pure
* JoW: Judgement of Wisdom
* LG: Light's Grace
* Mp5: Mana per 5 sec
* MT: Main Tank
* OOM: Out of mana
* OT: Off Tank
* SP: Spell Power
* SS: Sacred Shield
* WoL: World of Logs
* 5SR: 5 second rule
Staty
Tu uvediem len staty, ktoré HolyPala podmienečne potrebuje. Tie ktoré nebudú uvedené sú pre holy spec irelevantné.
Intellect
Pre holy paladina najlepší a najefektívnejší stat na zbieranie. V holy talentoch paladin dostáva zo 100 Intellectu:
* 121 Intellect, s BoK a Divine Intellect
* 1815 Mana
* 37.8Mp5 z Divine Plea
* 18.1Mp5 z Replenishment.
* 4.7Mp5 z Arcane Torrent (Ak teda hráte hordu -> Blood Elf Racial)
* 24.2 Spell Power
* 0.726% Spell Crit
Pri epic hero/Naxx10-25 geare sa je možné dopracovať k približne 20-23k many unbuff. Raid buff sa pohybuje okolo 25-27k many, čo predstavuje dostatočný pool many aj pre dlhšie fighty. Takáto zásoba many tiež dovoľuje tzv. Holy Light spam ^^
Spell Power
SP jednoducho povedané zvyšuje efektivitu resp. veľkosť vašich heal spellov. Ak teda zistíte, že aj pri dlhších fightoch nemáte problém s manou, najlepšia cesta je začať zbierať práve tento stat. Príklad: 120SP vám zvýši FoL na 80lvl o 134 a HL o 226.
Haste Rating
Na TBC nebol tento stat veľmi preferovaný u Holy Paladina (aspoň ja som radšej zbieral crit atď.). Haste znižuje cast time vašich spellov. Netreba však všetky možné gemy, enchanty atď. tlačiť do haste, pretože existuje tzv. Haste soft cap. Ak tento cap prekročíte, váš GCD bude trvať dlhšie ako ako cast spellu. Tým pádom budete musieť čakať, kým vám ten GCD dobehne , aby ste mohli znova začať castit. Full raid buffed (Wrath totem, Retribution aura - neviem či momentálne funguje, Judgement of the Pure + haste) by ste mali dosiahnuť 20,6% haste, čo predstavuje 676 haste rating.
Crit Rating
Holy paladin má úplne odlišnú mechaniku regenerácie many ako ostatné classy. Mana regen sa neodvíja od Spiritu, lebo v talentoch nemá nič, čo by spirit robil pre paladina dôležitým statom. Talent Illumination v holy strome pri 5 bodoch dáva 100% šancu, že pri crite FoL, HL a HS sa paladinovi vráti 30% z BASE spell costu. Crit rating však už nieje taký efektívny ako na TBC. Už nieje primárnym statom ale len doplnkovým, preto ho netreba zbierať primárne.
Mana per 5 (MP5)
MP5 udáva, koľko many dostanete za 5 sekúnd, bez ohľadu na to či niečo castite alebo nie. Tento stat sa nachádza na väčšine nižších levelitemov (t7 - t7,5). Dáva tak základ na regen many. keď ešte nieje crit dostatočne veľký. V niektorých prípadoch je však MP5 efektívnejší ako CritRating. Z osobnej skúsenosti by som povedal, že MP5 sa mi v 5man dungoch oplatil viac ako Crit. Hlavne ak som nemal Party Support (totemy, SPriest).
Stamina
Stamka nijak nepomáha v heale, ale spolu s plate armorom robí z paladina heal s najlepšou survivalbilitou.
Spelly
Heal za Holy Paladina je všeobecne jednoduchá záležitosť. V podstate potrebuje 2 spelly, ktoré používate počas celého fightu. Sem tam nejaká tá abilitka na manu a trháme Healmetre ^^
Flash of Light
Jeden z dvoch cast healov pre paladina. Default casttime je 1.5s. Základom je 113% zo SP. V talentoch sa pridáva ďalších 5%. Pri použití na target so SS sa nahodí HoT, ktorá healuje 100% z healu Flashu. Používa sa v situáciách, keď je málo many alebo treba healovať viac targetov. Primárnym spellom je pre high-geared paladinov.
Holy Light
Druhý castheal pre paladina. 185%-ný obnos z SP pridaný k HL ho robí primárnym spellom. S veľkou zásobou many sa tak nemusíme báť, že by nám po pár sekundách došla mana ako to bolo napr. na TBC. Existuje tiež niekoľko redukcií manacostu u HL. Teda z cca 1274many za HL sa dostaneme aj na 1102 (bez druhého T7 setbonusu). S niekoľkými možnostami mana regenu je OOM skoro nemožný ^^
Holy Shock
Jediný instant heal u paladina. Umiestnený je v holy strome. Zo SP si berie 90,5%. Dobre využiteľný v kritických situáciách, kde treba tanka rýchlo zdvihnúť z malých HPčok alebo keď sa musíte pohybovať. Vytalentovaný HS má šancu pri crite znížit castime FoL o 1,5s -> instant FoL alebo zvýšiť critchance o HL o 20%.
Beacon of Light
Novinka oproti TBC, alebo "Hurá konečne plošák". Nieje však plošák ako plošák. BoL healuje len 2 targety naraz (aspoň niečo), 100% healu čo healnete, healne aj target s BoL. Najlepší prípad na použitie BoL je, keď 2 tanci dostávajú pomerne veľký DMG a nie sú príliš ďaleko od seba. V tom prípade stačí na jedného hodiť BoL a healovať len druhého. Taktiež keď treba prehealit raid a nechcete nechať tanka bez healu, stačí hodiť BoL na tanka a healiť raid. Uptime BoL vôbec nemusí byt neporetržitý. Stači ho používať vo vhodných situáciách.
Sacred shield
Wotlk paladin je normalne plate priest:D. Sacred shield je obdobou napr. absorbu u priestov. Keď target s SS dostane dmg, absorbuje SS 500 DMG + 75% zo SP, potom opadne. Keď je SS aktívny, tak pridáva paladinovi 50% šancu na crit FoL. Healnutim s Flasom na target ktorý má SS, sa na target nahodi HoTka, ktorá healuje 100% healu FoL. V protection strome je talent Divine Guardian, ktorý predlžuje trvanie SS o 50% a veľkosť absorbu o 10%. Paladin môže mať aktívny len jeden SS.
Avenging Wrath
Alebo krídla. Na WotLKu konečne zvyšuje aj healing o 20% na 20s. Odporúča sa použiť AW vtedy keď Divine Plea, aby sa potlačil jej sideeffect a to 50%heal.
Divine Plea
Manaregen spell. Obnoví 25% many za 15 sekúnd. Sideeffect je len 50% heal počas trvania DP. Pre tento spell je najvýhodnejší stat Intellect, pretože obnoví 25% celkovej many (total mana). Je dobré ju použiť v fázach keď tank/parta nedostáva nejaký veľký DMG. Má 1min CD, takže dopĺňanie v herách je minulosťou:D
Divine Favor
Nezmenený talent/spell oproti TBC. Po jeho použití najbližší FoL, HL alebo HS má 100% šancu na crit. Najlepšie si ho je namacrovať spolu s HS, keď potrebujete megaburst heal. Má 2min CD.
Divine Illumination
Regen spell, ktorý zníži cost spellov o 50% na 15s. Tento spell si je dobre nechať na fázu overhealu alebo HL spammu.
Lay on Hands
Zmena oproti TBC je, že LoH už nežerie všetku paladinovu manu, teda je použitelnejší pri fightoch. Pri použití Glyphu, sa z LoH stáva ďalšia mana potka.
Judgement of Wisdom/Light
Vytalentovaný Judgement dáva paladinovi 1min buff, ktorý mu zvyšuje haste o 15%. Každým použitím Judgementu sa buff refreshne. Vybrať medzi Light alebo Wisdom si treba podľa situácie a zloženia party. Light osobne používam ked je v parte melee dmg a ne.paladin tank. Ak je v parte Retri/Prot paladin, na main target by som Judgement nepoužival vôbec, lebo Retri/Prot pala ma väčší refresh rate. Takže v takomto pripade Judgement hodiť na target ktorý sa nedmguje ako prvý.
Hand of Salvation
Obdoba Blessing of Salvation z TBC. Teraz je však len na 10s, a redukuje threat o 20% -> 2%threatu každú sekundu. Má 2min CD.ň
Hand of Sacrifice
Prevádza 30% dmg z targetu na paladina. Použiteľný spell v prípadoch, keď tank/party member dostáva neprijateľne veľký DMG. Objem tohto transfered DMG je do 100% HP paladina-heala. Treba byť teda pripravený na použitie bubliny alebo selfhealu, inak môže ľahko nasledovať kill.
Holy Light paladin vs. Flash of Light paladin
HL paladin:
+ Veľká zásoba many -> gemovanie intellectu - 22-27k many s 213kovým gearom
+ HL spam vydrží 2-4 minúty bez supportu
+ Veľa many obnovenej pomocou Divine Plea, cca 10k
+ Jednoduchšia hra, keďže healujete väčšinou len tanka a second target s BoL
- Pomalší healing/väčší castime
- Menej absorbu zo SS
- HoT z FoL+SS nie je pre HL paladina tak efektívna
FoL paladin:
+ Healy sú väčšie -> gemovanie SP
+ Väčší absorb zo SS a efektívna HoT z FoL+SS
+ Flash of Light enables one to quickly top the raid's health off
- až o 10k many menej ako pri HL paladinovi
- Rýchle spálenie many, ak sa nepoužíva FoL
- Menej obnovenej many z Divine Plea
- Set bonus pre HoT z FoL je až s 4/5 Tier9
- Neefektívne, ak ste jediný holy paladin v raide.
Mechanika healingu
Rozdiel medzi dobrým a výborným healerom je najmä v ABC - Always be casting, tiež nazývané ako "skill". Je teda potrebné okamžite po dokončení castu jedného spellu hneď začať castit ďalší. Všeobecne sú klávesy rýchlejšie ako klikanie myškou. Je teda vhodné si spelly a ability ktoré potrebujeme pri healovaní namacrovať resp. nabindovať. Diff je pri castení tiež dôležitý. Preto sa odporúča Addon na castbar, kt. diff zobrazuje. Ja osobne používam Quartz.
Gemy
HL paladin
Veľmi jednoduché gemovanie pre tento typ. Najväčší profit má z Intellectu, tak ten gemujeme. Nezávisle od farby socketu, gemujeme žltý gem Brilliant Autumn's Glow +16 Intellect alebo epický gem Brilliant King's Amber +20 Intellect. Pre jewelcrafterov je ešte 3x 34 Intellect gem Brilliant Dragon's Eye.
Pre meta-socket používame metagem Insightful Earthsiege Diamon - 5% šanca na obnovenie 600 many s 15s ICD.
FoL paladin
Pre tento typ použijeme rovnaký metagem Insightful Earthsiege Diamon. Najefektívnejšie je gemovať SP. Preto vyberáme takéto gemy: Yellow gemy davame Luminous Monarch Topaz. Red gem dávame Runed Scarlet Ruby a pre Blue dávame Royal Twilight Opal. Samozrejme môžeme gemovať aj ich epické alternatívy.
Libramy
Libram of Renewal - najefektívnejší libram pre HL paladina, šetrí približne 10% many z každého Holy Lightu. Jeden zo základov pre HL paladina a jeho mana saving.
Furious Gladiator's Libram of Justice - libram určený pre FoL paladina.
Glyphy
Pre HL paladina sa odporúča:
Glyph of Seal of Wisdom - ušetrí 5% z manacostu heal spellov.
Glyph of Holy Light - robí z HL menší plošný heal. Teda HL healne ďaľších 5 targetov 10% z toho, čo HL.
-- > tieto dva sú podmienkou, tretí glyph si môžte určit podľa vlastného uváženia:
Glyph of Divinity - premení LoH na ďalšiu mana potku. Ak LoH použijete na Friendly target, dostanete 3900 many a pri použití na seba dostanete 7800 many. Bez minot glyphu má 20 min CD.
Glyph of Beacon of Light - predĺži trvanie BoL o 30s.
Pre FoL paladina:
Glyph of Seal of Light - keď je Seal of Light aktívny, tento glyph zvyšuje heal effect o 5%
Glyph of Flash of Light - z tohto glyphu dostávate ďalších 5% ku crit chance vášho FoL
--> tieto glyphy sú podmienkou, tretí glpyh si môžte vybrať podľa vlastného uváženia:
Glyph of Divinity - popísané vyššie
Glyph of Holy Shock - zníži CD na HS o 1s. Viacmenej využiteľný v PvP.
Minor glyphy: osobne v minoroch nejaké vyzitie nevidím, možno len v
Glyph of Lay on Hands - zníži CD na LoH o 5min
Glyph of Blessing of Kings - znižuje manacost BoK o 50%
Glyph of Blessing of Wisdom – predlžuje trvanie BoW len pri použití na seba
Žrádlo, flasky, potky
Pre jedlo sú 4 varianty:
Firecracker Salmon
Imperial Manta Steak
Mighty Rhino Dogs
Spiced Wyrm Burger
používajte ich podľa toho, čo vám počas fightu najviac chýba alebo čo by ste potrebovali dotlačiť
Pre flasky sú 3 alternatívy:
Flask of Distilled Wisdom
Flask of Pure Mojo
Flask of the Frost Wyrm
Mne osobne najviac vyhovuje Frost wyrm.
Potky sú:
Runic Mana Potion
Endless Mana Potion
Potion of Nightmares
Potion of Speed
Pozor!! Potku môžete použit len raz počas fightu. Je preto lepšie si šetriť Runic Mana Potion, pre prípad náhleho nedostatku many.
PART 1
* 01. Začíname
* 02. Staty
* 03. Spelly
* 04. HL vs. FoL
* 05. Mechanika healu
* 06. Gemy
* 07. Libramy
* 08. Glyphy
* 09. Žrádlo flasky potky
PART 2
* 10.
* 11.
* 12.
Začíname
Ako ste si už isto všimli, paladin je hybrid class. V PvE teda môže zastávať funkciu tanka, DPS a healu. V tomto threade sa budeme venovať posledne menovanému. Ako zdroj som použil wowwiki.com a vynikajúce fórum EliteJerks
Na začiatok by bolo potrebné si zaviesť niekolko skratiek, ktoré budeme ďalej používať:
* AM: Aura Mastery
* AW: Avenging Wrath, známejšie ako "Krídla"
* BoK: Blessing of Kings
* BoP: Blessing of Protection
* BoL: Beacon of Light.
* CD: Cooldown
* DF: Divine Favor
* DG: Divine Guardian
* DI: Divine Illumination
* DiSac: Divine Sacrifice
* DG: Divine Guardian
* DP: Divine Protection
* DS: Divine Shield/Bubble
* FoL: Flash of Light
* GCD: Global Cooldown
* HL: Holy Light.
* HoP: Hand of Protection
* HoSac: Hand of Sacrifice
* HoT: Health over Time
* HPM: Healing per mana
* HPS: Healing per second
* HS: Holy Shock
* ICD: Internal Cooldown
* IoL: Infusion of Light
* JoL: Judgement of Light
* JotP: Judgement of the Pure
* JoW: Judgement of Wisdom
* LG: Light's Grace
* Mp5: Mana per 5 sec
* MT: Main Tank
* OOM: Out of mana
* OT: Off Tank
* SP: Spell Power
* SS: Sacred Shield
* WoL: World of Logs
* 5SR: 5 second rule
Staty
Tu uvediem len staty, ktoré HolyPala podmienečne potrebuje. Tie ktoré nebudú uvedené sú pre holy spec irelevantné.
Intellect
Pre holy paladina najlepší a najefektívnejší stat na zbieranie. V holy talentoch paladin dostáva zo 100 Intellectu:
* 121 Intellect, s BoK a Divine Intellect
* 1815 Mana
* 37.8Mp5 z Divine Plea
* 18.1Mp5 z Replenishment.
* 4.7Mp5 z Arcane Torrent (Ak teda hráte hordu -> Blood Elf Racial)
* 24.2 Spell Power
* 0.726% Spell Crit
Pri epic hero/Naxx10-25 geare sa je možné dopracovať k približne 20-23k many unbuff. Raid buff sa pohybuje okolo 25-27k many, čo predstavuje dostatočný pool many aj pre dlhšie fighty. Takáto zásoba many tiež dovoľuje tzv. Holy Light spam ^^
Spell Power
SP jednoducho povedané zvyšuje efektivitu resp. veľkosť vašich heal spellov. Ak teda zistíte, že aj pri dlhších fightoch nemáte problém s manou, najlepšia cesta je začať zbierať práve tento stat. Príklad: 120SP vám zvýši FoL na 80lvl o 134 a HL o 226.
Haste Rating
Na TBC nebol tento stat veľmi preferovaný u Holy Paladina (aspoň ja som radšej zbieral crit atď.). Haste znižuje cast time vašich spellov. Netreba však všetky možné gemy, enchanty atď. tlačiť do haste, pretože existuje tzv. Haste soft cap. Ak tento cap prekročíte, váš GCD bude trvať dlhšie ako ako cast spellu. Tým pádom budete musieť čakať, kým vám ten GCD dobehne , aby ste mohli znova začať castit. Full raid buffed (Wrath totem, Retribution aura - neviem či momentálne funguje, Judgement of the Pure + haste) by ste mali dosiahnuť 20,6% haste, čo predstavuje 676 haste rating.
Crit Rating
Holy paladin má úplne odlišnú mechaniku regenerácie many ako ostatné classy. Mana regen sa neodvíja od Spiritu, lebo v talentoch nemá nič, čo by spirit robil pre paladina dôležitým statom. Talent Illumination v holy strome pri 5 bodoch dáva 100% šancu, že pri crite FoL, HL a HS sa paladinovi vráti 30% z BASE spell costu. Crit rating však už nieje taký efektívny ako na TBC. Už nieje primárnym statom ale len doplnkovým, preto ho netreba zbierať primárne.
Mana per 5 (MP5)
MP5 udáva, koľko many dostanete za 5 sekúnd, bez ohľadu na to či niečo castite alebo nie. Tento stat sa nachádza na väčšine nižších levelitemov (t7 - t7,5). Dáva tak základ na regen many. keď ešte nieje crit dostatočne veľký. V niektorých prípadoch je však MP5 efektívnejší ako CritRating. Z osobnej skúsenosti by som povedal, že MP5 sa mi v 5man dungoch oplatil viac ako Crit. Hlavne ak som nemal Party Support (totemy, SPriest).
Stamina
Stamka nijak nepomáha v heale, ale spolu s plate armorom robí z paladina heal s najlepšou survivalbilitou.
Spelly
Heal za Holy Paladina je všeobecne jednoduchá záležitosť. V podstate potrebuje 2 spelly, ktoré používate počas celého fightu. Sem tam nejaká tá abilitka na manu a trháme Healmetre ^^
Flash of Light
Jeden z dvoch cast healov pre paladina. Default casttime je 1.5s. Základom je 113% zo SP. V talentoch sa pridáva ďalších 5%. Pri použití na target so SS sa nahodí HoT, ktorá healuje 100% z healu Flashu. Používa sa v situáciách, keď je málo many alebo treba healovať viac targetov. Primárnym spellom je pre high-geared paladinov.
Holy Light
Druhý castheal pre paladina. 185%-ný obnos z SP pridaný k HL ho robí primárnym spellom. S veľkou zásobou many sa tak nemusíme báť, že by nám po pár sekundách došla mana ako to bolo napr. na TBC. Existuje tiež niekoľko redukcií manacostu u HL. Teda z cca 1274many za HL sa dostaneme aj na 1102 (bez druhého T7 setbonusu). S niekoľkými možnostami mana regenu je OOM skoro nemožný ^^
Holy Shock
Jediný instant heal u paladina. Umiestnený je v holy strome. Zo SP si berie 90,5%. Dobre využiteľný v kritických situáciách, kde treba tanka rýchlo zdvihnúť z malých HPčok alebo keď sa musíte pohybovať. Vytalentovaný HS má šancu pri crite znížit castime FoL o 1,5s -> instant FoL alebo zvýšiť critchance o HL o 20%.
Beacon of Light
Novinka oproti TBC, alebo "Hurá konečne plošák". Nieje však plošák ako plošák. BoL healuje len 2 targety naraz (aspoň niečo), 100% healu čo healnete, healne aj target s BoL. Najlepší prípad na použitie BoL je, keď 2 tanci dostávajú pomerne veľký DMG a nie sú príliš ďaleko od seba. V tom prípade stačí na jedného hodiť BoL a healovať len druhého. Taktiež keď treba prehealit raid a nechcete nechať tanka bez healu, stačí hodiť BoL na tanka a healiť raid. Uptime BoL vôbec nemusí byt neporetržitý. Stači ho používať vo vhodných situáciách.
Sacred shield
Wotlk paladin je normalne plate priest:D. Sacred shield je obdobou napr. absorbu u priestov. Keď target s SS dostane dmg, absorbuje SS 500 DMG + 75% zo SP, potom opadne. Keď je SS aktívny, tak pridáva paladinovi 50% šancu na crit FoL. Healnutim s Flasom na target ktorý má SS, sa na target nahodi HoTka, ktorá healuje 100% healu FoL. V protection strome je talent Divine Guardian, ktorý predlžuje trvanie SS o 50% a veľkosť absorbu o 10%. Paladin môže mať aktívny len jeden SS.
Avenging Wrath
Alebo krídla. Na WotLKu konečne zvyšuje aj healing o 20% na 20s. Odporúča sa použiť AW vtedy keď Divine Plea, aby sa potlačil jej sideeffect a to 50%heal.
Divine Plea
Manaregen spell. Obnoví 25% many za 15 sekúnd. Sideeffect je len 50% heal počas trvania DP. Pre tento spell je najvýhodnejší stat Intellect, pretože obnoví 25% celkovej many (total mana). Je dobré ju použiť v fázach keď tank/parta nedostáva nejaký veľký DMG. Má 1min CD, takže dopĺňanie v herách je minulosťou:D
Divine Favor
Nezmenený talent/spell oproti TBC. Po jeho použití najbližší FoL, HL alebo HS má 100% šancu na crit. Najlepšie si ho je namacrovať spolu s HS, keď potrebujete megaburst heal. Má 2min CD.
Divine Illumination
Regen spell, ktorý zníži cost spellov o 50% na 15s. Tento spell si je dobre nechať na fázu overhealu alebo HL spammu.
Lay on Hands
Zmena oproti TBC je, že LoH už nežerie všetku paladinovu manu, teda je použitelnejší pri fightoch. Pri použití Glyphu, sa z LoH stáva ďalšia mana potka.
Judgement of Wisdom/Light
Vytalentovaný Judgement dáva paladinovi 1min buff, ktorý mu zvyšuje haste o 15%. Každým použitím Judgementu sa buff refreshne. Vybrať medzi Light alebo Wisdom si treba podľa situácie a zloženia party. Light osobne používam ked je v parte melee dmg a ne.paladin tank. Ak je v parte Retri/Prot paladin, na main target by som Judgement nepoužival vôbec, lebo Retri/Prot pala ma väčší refresh rate. Takže v takomto pripade Judgement hodiť na target ktorý sa nedmguje ako prvý.
Hand of Salvation
Obdoba Blessing of Salvation z TBC. Teraz je však len na 10s, a redukuje threat o 20% -> 2%threatu každú sekundu. Má 2min CD.ň
Hand of Sacrifice
Prevádza 30% dmg z targetu na paladina. Použiteľný spell v prípadoch, keď tank/party member dostáva neprijateľne veľký DMG. Objem tohto transfered DMG je do 100% HP paladina-heala. Treba byť teda pripravený na použitie bubliny alebo selfhealu, inak môže ľahko nasledovať kill.
Holy Light paladin vs. Flash of Light paladin
HL paladin:
+ Veľká zásoba many -> gemovanie intellectu - 22-27k many s 213kovým gearom
+ HL spam vydrží 2-4 minúty bez supportu
+ Veľa many obnovenej pomocou Divine Plea, cca 10k
+ Jednoduchšia hra, keďže healujete väčšinou len tanka a second target s BoL
- Pomalší healing/väčší castime
- Menej absorbu zo SS
- HoT z FoL+SS nie je pre HL paladina tak efektívna
FoL paladin:
+ Healy sú väčšie -> gemovanie SP
+ Väčší absorb zo SS a efektívna HoT z FoL+SS
+ Flash of Light enables one to quickly top the raid's health off
- až o 10k many menej ako pri HL paladinovi
- Rýchle spálenie many, ak sa nepoužíva FoL
- Menej obnovenej many z Divine Plea
- Set bonus pre HoT z FoL je až s 4/5 Tier9
- Neefektívne, ak ste jediný holy paladin v raide.
Mechanika healingu
Rozdiel medzi dobrým a výborným healerom je najmä v ABC - Always be casting, tiež nazývané ako "skill". Je teda potrebné okamžite po dokončení castu jedného spellu hneď začať castit ďalší. Všeobecne sú klávesy rýchlejšie ako klikanie myškou. Je teda vhodné si spelly a ability ktoré potrebujeme pri healovaní namacrovať resp. nabindovať. Diff je pri castení tiež dôležitý. Preto sa odporúča Addon na castbar, kt. diff zobrazuje. Ja osobne používam Quartz.
Gemy
HL paladin
Veľmi jednoduché gemovanie pre tento typ. Najväčší profit má z Intellectu, tak ten gemujeme. Nezávisle od farby socketu, gemujeme žltý gem Brilliant Autumn's Glow +16 Intellect alebo epický gem Brilliant King's Amber +20 Intellect. Pre jewelcrafterov je ešte 3x 34 Intellect gem Brilliant Dragon's Eye.
Pre meta-socket používame metagem Insightful Earthsiege Diamon - 5% šanca na obnovenie 600 many s 15s ICD.
FoL paladin
Pre tento typ použijeme rovnaký metagem Insightful Earthsiege Diamon. Najefektívnejšie je gemovať SP. Preto vyberáme takéto gemy: Yellow gemy davame Luminous Monarch Topaz. Red gem dávame Runed Scarlet Ruby a pre Blue dávame Royal Twilight Opal. Samozrejme môžeme gemovať aj ich epické alternatívy.
Libramy
Libram of Renewal - najefektívnejší libram pre HL paladina, šetrí približne 10% many z každého Holy Lightu. Jeden zo základov pre HL paladina a jeho mana saving.
Furious Gladiator's Libram of Justice - libram určený pre FoL paladina.
Glyphy
Pre HL paladina sa odporúča:
Glyph of Seal of Wisdom - ušetrí 5% z manacostu heal spellov.
Glyph of Holy Light - robí z HL menší plošný heal. Teda HL healne ďaľších 5 targetov 10% z toho, čo HL.
-- > tieto dva sú podmienkou, tretí glyph si môžte určit podľa vlastného uváženia:
Glyph of Divinity - premení LoH na ďalšiu mana potku. Ak LoH použijete na Friendly target, dostanete 3900 many a pri použití na seba dostanete 7800 many. Bez minot glyphu má 20 min CD.
Glyph of Beacon of Light - predĺži trvanie BoL o 30s.
Pre FoL paladina:
Glyph of Seal of Light - keď je Seal of Light aktívny, tento glyph zvyšuje heal effect o 5%
Glyph of Flash of Light - z tohto glyphu dostávate ďalších 5% ku crit chance vášho FoL
--> tieto glyphy sú podmienkou, tretí glpyh si môžte vybrať podľa vlastného uváženia:
Glyph of Divinity - popísané vyššie
Glyph of Holy Shock - zníži CD na HS o 1s. Viacmenej využiteľný v PvP.
Minor glyphy: osobne v minoroch nejaké vyzitie nevidím, možno len v
Glyph of Lay on Hands - zníži CD na LoH o 5min
Glyph of Blessing of Kings - znižuje manacost BoK o 50%
Glyph of Blessing of Wisdom – predlžuje trvanie BoW len pri použití na seba
Žrádlo, flasky, potky
Pre jedlo sú 4 varianty:
Firecracker Salmon
Imperial Manta Steak
Mighty Rhino Dogs
Spiced Wyrm Burger
používajte ich podľa toho, čo vám počas fightu najviac chýba alebo čo by ste potrebovali dotlačiť
Pre flasky sú 3 alternatívy:
Flask of Distilled Wisdom
Flask of Pure Mojo
Flask of the Frost Wyrm
Mne osobne najviac vyhovuje Frost wyrm.
Potky sú:
Runic Mana Potion
Endless Mana Potion
Potion of Nightmares
Potion of Speed
Pozor!! Potku môžete použit len raz počas fightu. Je preto lepšie si šetriť Runic Mana Potion, pre prípad náhleho nedostatku many.